Suntem pe drumul către versiunea Moodle 4.0, experiența utilizatorului (UX) va fi elementul central al transformări Moodle. Această nouă versiune este programată pentru lansare în noiembrie 2021, călătoria către versiunea Moodle 4.0 a depins de implicarea
Comunitatății Moodle - studenți, profesori, administratori, dezvoltatori, parteneri și Asociația Utilizatorilor Moodle.
Martin Dougiamas, fondator și CEO al Moodle, explică: „Cucerim noi teritorii cu această versiune și creăm procese pentru
a obține un aport de implicare cât mai larg de la comunitatea noastră, aceasta este cheia succesului. Comunitatea noastră este unul dintre cele mai mari puncte forte ale proiectului Moodle, iar angajamentul acesteia a fost esențial în dezvoltarea
unui plan de parcurs cu privire la UX, care abordează și prioritizează cele mai dorite îmbunătățiri și funcționalități Moodle. Căutăm un „wow!” de la utilizatorii noștri, indiferent că folosiți Moodle de 10 ani sau de 10 minute, astfel încât să putem
susține educatorii din întreaga lume să facă lucruri uimitoare cu caracteristicile pe care Moodle le-a dezvoltat de-a lungul anilor. ”
Faza 1 a proiectului este acum finalizată și a implicat o viziune în profunzime și o etapă de stabilire a
priorităților.
Conducătorul Moodle UX, Candice Diemer spune, „Am înființat o echipă UX pe moodle.org pentru a lua contact cu comunitatea și a oferi o platformă pentru partajarea cercetărilor, comunicarea procesului nostru și implicarea membrilor
comunității. Acesta este un proiect extins care implică etape în descoperire, livrare și publicare. Am început faza noastră de descoperire în mai 2020 cu două activități cheie care ne-au permis să definim proiectele pentru planul de parcurs Moodle
4.0. Acestea au inclus un studiu de referință privind experiența utilizatorului (UX) și o serie de douăsprezece ateliere specifice.”
Cu peste 770 de răspunsuri la sondaj din partea comunității, sondajul inițial de referință a dus la un nivel de încredere de 95%. Sondajul i-a întrebat pe respondenți: „Ce vă provoacă cel mai mult în fiecare zi?” În clasificarea și clasificarea răspunsurilor
pe severitate, au apărut câteva teme cheie, inclusiv:
- capacitatea educatorilor de a crea, duplica, reutiliza și muta conținutul cursului;
- capacitatea studenților de a naviga cu ușurință în interfață;
- configurare test și temelor și flux de lucru; și
- fluxuri fragmentate de lucru ale catalogului de note.
Acest studiu cantitativ a fost completat de o serie de 12 ateliere care au implicat educatori, studenți și comunitatea noastră de dezvoltatori. Desfășurate în iulie și
august 2020, sesiunile calitative s-au axat pe viziunea 4.0, identificarea publicului țintă și cartografierea călătoriei utilizatorilor pe parcursul ciclului de viață al utilizatorului. Din rezultatele cartografierii călătoriei formatorului și a cursanților
au fost extrase și identificate teme cheie pentru formatori în jurul navigării între cursuri cu ușurință; crearea, editarea, mutarea și duplicarea conținutului; notare; Activități; resurse și test. În mod corespunzător, cartografierea călătoriei utilizatorilor
studenți a evidențiat îmbunătățirile necesare în navigarea între cursuri și activități, navigarea în tabloul de bord și procesul de notare și a sarcinilor de lucru. Atelierele au implicat, de asemenea, câteva idei organice în care Moodle HQ și participanții
au lucrat împreună pentru a lua în considerare câteva soluții creative de design.
Candice, liderul UX al Moodle, spune: „Discuțiile cu comunitatea ne-a permis să identificăm 3 obiective cheie pentru Moodle 4.0 - necesitatea de a optimiza UX
pentru cele mai critice sarcini ale utilizatorului, de a crea un nou limbaj de proiectare pentru Moodle LMS și de a aplica cadrul nostru de proiectare centrat pe utilizator în furnizarea oricărei soluții. Temele cheie pe care ne concentrăm pentru
optimizarea UX includ îmbunătățirea navigării pentru experiența profesorului și a cursantului, fluxurile de lucru „crearea unui curs” pentru profesori și fluxurile de lucru „accesați un curs” pentru cursanți. De asemenea, ne vom concentra pe îmbunătățirea
experienței tabloului de bord al cursantului și al profesorilor. Aceste probleme au fost prioritizate printr-un proces de criterii de calificare care a identificat amploarea problemei, investiția de timp pentru rezolvare și impactul rezultatului.
”
Echipa UX lucrează în parteneriat cu dezvoltatorii și echipa de produse Moodle LMS pe tot parcursul proiectului. „Lucrăm în mod "agile" cu echipa de dezvoltare a Moodle. În acest timp al ideii și al dezvoltării prototipurilor, echipa UX a
testat rapid soluții cu utilizatorii finali. Actualul nostru accent este pe noua navigare. Am realizat cincizeci de ore de evaluare calitativă a uzabilității pe diferite călătorii ale utilizatorilor. Aceasta a inclus utilizarea diferitelor metode
de navigare pentru a găsi lucruri mai ascunse în LMS. Dovezile din feedback sunt că acest lucru a fost extrem de reușit.”
Prototipurile pentru noua navigare în Moodle 4.0 sunt în prezent în curs de finalizare și o demonstrație care arată noua
navigație primară și navigare secundară va fi prezentată comunității Moodle în februarie 2021. O nouă componentă de navigare numită „Indexul cursurilor” va fi, de asemenea, dezvăluită, care este o piesă inovativă de funcționalitate care a primit o
susținere uriașă prin testarea uzabilității.
Acestea vor fi urmate în perioada martie-august 2021 de dezvoltarea prototipului și teste de utilizare pentru o serie de alte îmbunătățiri.
Moodle 4.0 va fi lansat în noiembrie 2021.
Pentru mai multe informații și pentru a contribui la Drumul către Moodle 4.0, vă rugăm să vă alăturați comunității Moodle UX și să vă înscrieți la testele noastre de uzabilitate.
Sursa articolului https://moodle.com/news/road-to-moodle-4-0-a-journey-with-our-community/