Servicii

UniNetServicii Moodle prin UniNet

Serviciile furnizate prin UniNet de eLearning Software în parteneriat cu Star Storage, sunt optimizate și scalabile pe nevoile curente și viitoare ale universităților din România. Lista serviciilor va fi una dinamică și personalizabilă pentru fiecare universitate în parte.

Serviciile furnizate au la bază platforma de elearning Moodle și funcționalitățile acesteia.

MoodlePrin UniNet dorim să eficientizăm procesul de adoptare și utilizare Moodle în mediul universitar, să ajutăm administratorii platformei să gestioneze un sistem stabil și bine integrat în procesul educațional din universitate. Ajutăm profesorii să dezvolte cursuri mai interactive și atractive pentru studenți. Iar pentru managementul universităților, oferim o soluție care optimizează costurile și să furnizează informații despre progresul, cantitatea și calitatea procesului educațional.

Lista celor mai importante servicii:
  • Instalare și configurare mediu de lucru, servere
  • Instalare și configurare Moodle
  • Integrare cu sisteme de management universitar
  • Modul evaluare instituțională și academică
  • Sisteme de videoconferință și webinar
  • Sisteme de proctoring, monitorizare examinare la distanță
  • Active Directory (AD), Radius, SSO
  • Implementare Single Sign On (SSO)
  • Import de cursuri
  • Management utilizatori
  • Management de cursuri
  • Implementare standarde ARACIS
  • Training administratori Moodle
  • Training profesori și studenți
  • Webinarii
  • Șabloane de cursuri
  • Audit de securitate și flux de lucru
  • Generare de rapoarte și statistici
  • Integrare sisteme antiplagiat
  • etc
1.1 Administrare Moodle (serviciu anual)
Platforma de elearning Moodle este un sistem complex, modular și scalabil pe orizontală și pe verticală, astfel că este foarte potrivit pentru mediul universitar din România. Prin UniNet vă vom ajuta să administrați Moodle într-un mod cât mai eficient.

Administrarea constă de multe ori în acțiuni repetitive sau de rutină pe care noi le vom putea efectua în strânsă legătură cu nevoile curente ale universității.

1.2 Implementare Moodle în universitate

Fie că aveți deja Moodle implementat în universitate sau sunteți la momentul adoptării acestui sistem, considerăm că decizia luată este cea mai bună.
Procesul de implementare este unul direct și este bazat pe nevoile curente de management al cursurilor online.

1.2.1 Analiză și propuneri
Analiza se va face din perspectivă tehnică și din perspectiva academică.
Pe partea tehnică analizăm infrastructura existentă și facem recomandări de optimizare, colocare sau mutare în cloud-ul UniNet. Decizia se va lua în funcție de eficiența și costurile soluțiilor propuse.
Pe partea academică structurarea platformei și fluxul implementat va urmării toate standardele ARACIS și cerințele de formare, evaluare și analizare a rezultatelor.
Propunerile vor fi furnizate sub o formă de flux de implementare și se va putea interveni pentru ajustare și optimizare în funcție de cerințele specifice din universitate.

1.2.2 Pregătire mediu de lucru
Dependințele instalării sunt variate și pot fi de natură hardware și software. Pregătirea serverului, sistemul de operare, licențe software, server baze de date, server web, module de server web.

1.2.3 Implementare

Procesul de implementare constă în punerea în aplicare a conceptului, structurii și metodelor agreate în procesul de analiză și proiectare.

1.3 Training Moodle
Serviciile de training sunt personalizate pe grupul țintă și pe nivelul de experiență în utilizarea platformei Moodle. Un proces de formare periodic va asigura utilizarea eficientă a instrumentului Moodle în procesul educațional.

1.3.1 Curs Administrator de platforma Moodle
(Inginer de sistem software, COR 251205, autorizat ANC)  
Cursul se adresează persoanelor cu cunoștințe tehnice mai avansate cu studii de specialitate sau absolvenți de facultate tehnică/ informatică. Sunt necesare cunoștințe minime de administrare a unui server, gestiunea utilizatorilor de sistem, permisiuni și management al sistemelor de operare Linux sau Windows.

1.3.2 Curs Dezvoltator de eLearning pe platforma Moodle
(Dezvoltator de elearning, COR 235905, autorizat ANC)  
Recomandat profesorilor. Cursul se adresează persoanelor cu cunoștințe minime de operare calculator și formare/ pedagogie.

1.4 Audit funcționalitate și securitate (serviciu anual)
Ca orice sistem electronic, Moodle este într-o permanență dezvoltare și este supus unor atacuri care vizează securitatea și posibilele vulnerabilități ale sistemului.
Prin acest audit se va asigura că platforma este sigură și stabilă.
O altă componentă a auditului este analizarea permisiunilor utilizatorilor la nivel de sistem sau în contexte restrânse cum ar fi un curs sau o activitate de curs. Analiza rolurilor și a permisiunilor acestora va evidenția eventualele breșe de securitate sau de flux de lucru în utilizarea Moodle.

1.5 Mentenanță (serviciu anual)
Serviciul de mentenanță este unul perpetuu. Se va efectua monitorizarea platformei și a parametrilor de funcționare în corelare cu resursele hardware sau de cloud necesare pentru a susține toți utilizatorii care folosesc platforma.
Serviciu de mentenanță asigură funcționalitatea și securitatea platformei.

1.5.1 Upgrade versiune Moodle
Este o componentă a serviciului de mentenanță care asigură utilizarea celei mai optime versiuni stabile a platformei Moodle. Procesul de upgrade este unul laborios și va fi discutat și analizat în detaliu înainte de a se efectua acest pas.
Procesul de upgrade va fi organizat și programat în perioade când platforma este mai puțin utilizată.

1.5.2 Update module funcționale
Moodle fiind un sistem modular și scalabil acceptă extinderea cu funcționalități noi denumite module. Aceste module au caracteristici și dependințe proprii, astfel că fiecare versiune a unui modul trebuie corelat cu compatibilitatea platformei curent folosite în universitate.

1.6    Suport (serviciu anual)
Serviciu de suport este cel care va asigura că procesul educațional susținut de platforma Moodle nu va fi întrerupt de blocaje sau de o folosire incorectă din partea utilizatorilor.
Serviciu de suport este unul activ și pasiv
Suportul activ aduce interacțiunea utilizatorilor cu un agent de suport UniNet prin diferite canale de comunicare stabilite: sistem de ticketing, email, MS Teams, telefon
Suportul pasiv este susținut de bază de cunoștințe sau un jurnal de întrebări frecvente

1.6.1 Suport Administratori
Nivelul de suport pentru administratori va fi unul activ și va asigura un contact direct cu un agent de suport UniNet care va răspunde cererilor venit conform cu un SLA agreat pentru a remedia o problemă sau a da un sfat rapid.

1.6.2 Suport profesori
Nivelul de suport pentru profesori va fi unul pasiv și activ. Sesiunile de suport profesori se vor face organizat sub forma unor webinarii unde agenții de suport UniNet vor analiza cerințele de suport trimise anterior și vor da soluții general valabile pentru toți profesorii implicați în procesul educațional.
Pentru profesori va fi disponibilă și varianta de suportul pasiv, accesând de bază de cunoștințe sau jurnalul de întrebări frecvente creat anterior și întreținut continuu cu noi articole.


1.6.3 Suport studenți
Nivelul de suport pentru studenți va fi unul pasiv, accesând de bază de cunoștințe sau jurnalul de întrebări frecvente creat anterior și întreținut continuu cu noi articole.

1.7 Integrare și sincronizare cu alte sisteme
Platforma Moodle este dezvoltată pe tehnologii de comunicare și transfer de date web, acest lucru permite integrarea facilă la nivel de autentificare (SSO) sau interconectare (API) cu orice sistem care aplică aceleași standarde.
  • Integrarea Moodle cu un mediu Active Directory intern, dacă acesta este utilizat în universitate, acest lucru ajută la managementul conturilor de utilizator în platformă.
  • Integrare cu sisteme de video conferință: BigBlueButton, OpenMeetings, Zoom, Google Meet.
  • Integrare cu MS Office 365 – Teams
  • Implementare metode de autentificare Single Sign On
1.8 Hosting Moodle (serviciu anual)
Ca parte a programului nostru de imbunatatire continua, am inceput un proces extensiv de revizuire a strategiei care sa ne permita sa acordam o atentie sporita provocarilor IT cu care se confrunta clientii si partenerii nostri. Si am evoluat constant ca sa ajutam comunitatea de afaceri din Romania sa depaseasca aceste provocari prin intermediul unui centru de date neutru, cresterea flexibilitatii si perfectionarea serviciilor de suport.
De asemenea, continuam sa investim in platforma noastra de tip multi-cloud care reuneste ofertele de cloud privat bazate pe Microsoft Hyper-V, VMware sau KVM, ofertele de cloud public (Azure) sau optiunile hibride (StarVault, Azure Stack), astfel incat clientii nostri sa utilizeze solutia potrivita pentru fiecare tip de workload. Oferim posibilitatea aplicatiilor moderne sa valorifice tehnologiile native de cloud dinamic, cum ar fi Azure, accelerand in acelasi timp modernizarea aplicatiilor traditionale, care sunt de obicei create pentru medii fizice si virtualizate cu VMWare, pentru a fi centralizate in acelasi Centru de Date, cu acelasi SLA de nivel enteprise, garantat financiar.
Diversitatea tehnologiilor noastre de tip multi-cloud permite clientilor sa evite blocajul furnizorului unic,  sa-si valorifice capabilitatile existente si sa se adapteze rapid incertitudinilor.
Împreuna cu partenerii si comunitatea noastra de clienti facilitam progresul si StarVault isi continua angajamentul de a furniza o Platforma Cloud de inalta calitate pentru un department IT agil si eficient din punct de vedere al costurilor:

  • Performanta ridicata livrata continuu la costuri scazute si predictibile. Centrul nostru de date local inseamna costuri scazute, latenta mica si performanta ridicata ca beneficii asociate infrastructurii locale de cloud privat.
  • Suport tehnic 24x7x365 oferit de o echipa locala. Interactionezi direct cu expertii care iti gestioneaza infrastructura de cloud privat.
  • SLA (Service Level Agreement) garantat financiar. SLA clar definit, garantat cu penalitati asociate oricarei incalcari a acordului de calitate a serviciilor oferite.
  • Flexibilitate si libertate totala. Credem in cloud hibrid si multi-cloud. Pentru ca nu exista niciun serviciu cloud care sa ofere libertatea si flexibilitatea de care ai nevoie pentru a sustine workload-uri diverse, abilitati si instrumente, fara a fi nevoie de compromisuri.
  • Suntem experti. Cu mai mult de 18 ani de experienta, putem accelera trecerea afacerii tale in Cloud, in mod sigur si rapid. Expertii nostri au o experienta de neegalat in construirea si furnizarea solutiilor multi-cloud (privat si public) de top.
1.8.1 Server management și optimizare (serviciu anual)
Serviciile de servere management și optimizare vor garanta utilizarea optimă a resurselor consumate de platforma Moodle (CPU, RAM, HDD, NET). Actualizarea sistemului de operare, pachete de securitate, module de server și configurarea tuturor dependințelor mediului de lucru Moodle.
Platforma Moodle nu este un site simplu ci este un sistem complex care solicită continuu resursele hardware și software. Fiecare acțiune a unui utilizator este jurnalizată, statusul obiectelor de învățare, progresul cursanților, mesajele de comunicare între utilizatori și procesele de CRON rulate pe server fac ca resursele alocate să fie folosite într-un mod dinamic.

moodle mobile1.9    Branded Moodle App
Dezvoltarea unei aplicații de mobil personalizată, publicarea în App Store și Google Play. Va avea toate caracteristicile platformei Moodle de: tablou de bord, parcurgere cursuri, căutare, mesagerie, notificări, calendar, parcurgere teste, încărcare teme.
Această aplicație va permite conectarea utilizatorilor la platforma universității cu aceleași credențiale.
Folosind această aplicație studenții vor putea fi notificați în permanență cu privire la activitățile curente desfășurate în platformă, evenimente următoare sau mesaje primite din forum.

Aplicația este actualizată în permanență și va fi compatibilă cu versiunea Moodle curentă.

Puteți experimenta aplicația Moodle gratuită.