Noutăți

Webinar Cohorte versus grupuri în Moodle

Webinar Cohorte versus grupuri în Moodle

de către Cosmin Herman-
Număr de răspunsuri: 0

Webinar Cohorte versus grupuri în Moodle

19.05.2021, ora 18:00

 

Organizarea structurată a utilizatorilor în Moodle se face mai întâi la nivel de sistem (cohorte), într-un context mai larg, apoi se face la nivel de curs (grupuri), într-un context restrâns.

Această organizare se referă la uniuni de elemente de tip utilizator, fără să se țină cont de rol sau permisiuni, care pot fi asociate unor contexte sau unor scenarii de curs.

Cohortele sunt uniuni de elemente de tip utilizator create la nivel de sistem sau la nivel de categorie de cursuri. Cohortele pot fi asociate unor cursuri prin metoda de înscriere "cohort sync". În acest proces de înscriere la curs a utilizatorilor din cohorte se poate face și crearea de grupuri la nivel de curs. Astfel că două cohorte de la nivel de sistem pot fi introduce în două grupuri dintr-un curs.

Grupurile sunt uniuni de elemente de tip utilizator create la nivel de curs. Grupurile pot fi create manual sau de către sistem după mai multe criterii.

Utilizarea grupurilor într-un scenariu de curs se face folosim metode de restricționare acces a unui/unor grupuri la una sau mai multe resurse.

 

Scenarii utilizare grupuri în curs:
  • Scenariu curs 1
    • Grupe de curs
      • Grup A [20 utilizatori (cohort 1)]
      • Grup B [30 utilizatori (cohort 2)]
    • Secțiuni de curs
      • Resurse Grup A
        • Resursa a1, Resursa a2, Resursa a3
      • Resurse Grup B
        • Resursa b1, Resursa b2, Resursa b3
  • Scenariu curs 2
    • Grupe de curs
      • Grup A [40 utilizatori (cohort 2, cohort 3)]
      • Grup B [10 utilizatori (cohort 4)]
    • Secțiuni de curs
      • Resurse Grup A
        • Resursa a1, Resursa a2, Resursa a3
      • Resurse Grup B
        • Resursa b1, Resursa b2, Resursa b3
      • Resurse Grup A și B
        • Resursa ab1, Resursa ab2, Resursa ab3

 

288 cuvinte